Για την «τηλεοπτική έκπληξη της χρονιάς» κάνει λόγο η δημόσια τηλεόραση.
26 Ιανουαρίου 2021Σε ειδική διαδικτυακή εκδήλωση που έγινε σήμερα το μεσημέρι, παρουσιάστηκαν από τους επικεφαλής της ΕΡΤ και της MARC τα ευρήματα της έρευνας που έκανε η εταιρεία δημοσκοπήσεων, για την γνώμη του τηλεοπτικού κοινού για τη δημόσια τηλεόραση (η έρευνα πραγματοποιήθηκε από τις 18 Δεκεμβρίου 2020 έως τις 4 Ιανουαρίου 2021.
Στους σημαντικότερους δείκτες της έρευνας το 72,8% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι η ΕΡΤ έχει βελτιωθεί αισθητά τον τελευταίο χρόνο, και το 65,1% εκφράζει την ικανοποίησή του από τη συνολική εικόνα της δημόσιας τηλεόρασης -έναντι 50,6% πριν από έναν χρόνο- με την MARC να επισημαίνει ότι οι πολίτες έκαναν αυτές τις διαπιστώσεις «ανεξαρτήτως της κομματικής τους προτίμησης στις τελευταίες εκλογές».
Για τη γενική εικόνα της ΕΡΤ το 87,9% των ερωτηθέντων την χαρακτηρίζει «σοβαρή», το 83% «ποιοτική», το 63,5% «σύγχρονη» και το 61,1% «αντικειμενική και αξιόπιστη». Όσο για την ενημέρωση, το 40,9% όσων συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι σε σχέση με το παρελθόν η ΕΡΤ είναι «πιο αντικειμενική, πλουραλιστική και ουδέτερη», έναντι 7,4% που απάντησε το αντίθετο, το 42% προτιμά τα δελτία ειδήσεών της γιατί «είναι αξιόπιστα και αντικειμενικά», το 27,6% γιατί «είναι σοβαρά και ψύχραιμα» και το 21,1% γιατί είναι πολυθεματικά.
Για τον ψυχαγωγικό τομέα της ΕΡΤ το 75,2% των πολιτών δήλωσε ότι έχει βελτιωθεί τους τελευταίους 12 μήνες, και το 63,2% ότι το μεγάλο πλεονέκτημά της είναι το ψυχαγωγικό της πρόγραμμα, έναντι ποσοστού 43,1% πριν έναν χρόνο. Ικανοποίηση και για το περιεχόμενο του ERTflix σε ποσοστό 86,6%, με το 59,1% των ερωτηθέντων να απαντά ότι γνωρίζει πλέον την ύπαρξη της υπηρεσίας, έναντι 34,2% τον περσινό Μάιο.
«Η βελτίωση της συνολικής εικόνας της ΕΡΤ τους τελευταίους 12 μήνες είναι εντυπωσιακή. Σπάνια συναντάμε τέτοιες μεταβολές χαρακτηριστικών εικόνας σε τόσο μικρό διάστημα -πολύ περισσότερο σε ταλαιπωρημένα brands, όπως αυτό της δημόσιας τηλεόρασης, που βαρύνεται με χρόνια αρνητικά στερεότυπα. Η αύξηση της ικανοποίησης των τηλεθεατών από την ΕΡΤ αφορά, τόσο τον ειδησεογραφικό όσο τον ψυχαγωγικό τομέα. Η λειτουργία της ανερχόμενης ψηφιακής πλατφόρμας ERTFLIX κρίνεται ιδιαίτερα επιτυχής και συμβάλλει στην ανάδειξη ενός πιο σύγχρονου προφίλ. Θα μπορούσε κανείς να μιλήσει κάλλιστα για την απαρχή ενός επιτυχημένου rebranding ή ακόμη και για ένα απροσδόκητο success story σε εξέλιξη. Διότι αυτό που φαίνεται ήδη να καταφέρνει η ΕΡΤ είναι η ολική επανεκκίνησή της, που την επανατοποθετεί στον τηλεοπτικό χάρτη και την κάνει την έκπληξη της φετινής τηλεοπτικής χρονιάς», σχολίασε ο διευθύνων σύμβουλος της MARC, Θωμάς Γεράκης.
Από την άλλη η ΕΡΤ στο σχετικό της δελτίο τύπου έκανε λόγο για «ολική επανεκκίνηση» της δημόσιας τηλεόρασης, χαρακτηρίζοντάς την ως την «τηλεοπτική έκπληξη της χρονιάς».