Τα τρία κανάλια που ξεχώρισαν στη βραδινή ενημέρωση, στη σεζόν που οδεύει προς το τέλος της.
16 Ιουνίου 2025
Έχοντας ήδη μπει για τα καλά στον Ιούνιο, ήρθε και η ώρα ενός πρώτου απολογισμού για τους νικητές και τους χαμένους στον ανταγωνισμό των κεντρικών δελτίων ειδήσεων. Εκεί όπου οι ενημερωτικοί τομείς των καναλιών δίνουν το μεγαλύτερο βάρος τους, παρά το γεγονός ότι η επιρροή τους στο κοινό έχει μειωθεί αρκετά σε σχέση με τις προηγούμενες δεκαετίες.
Με την σεζόν που διανύουμε να φτάνει προς το τέλος της, τρία είναι τα κανάλια που έχουν καταφέρει να ξεχωρίσουν στον ανταγωνισμό της βραδινής ενημέρωσης, καταλαμβάνοντας την κορυφή του τους τελευταίους μήνες. Το Mega, το Star και ο Alpha.
MEGA
To «μεγάλο κανάλι» είναι ίσως εκείνο με τις περισσότερες πρωτιές, είτε στο σύνολο είτε στο «δυναμικό κοινό». Με επικεφαλής τον πολύπειρο Σταμάτη Μαλέλη, το Mega έχει καταφέρει να ανέβει πολλάκις στην κορυφή και στις δύο βασικές κατηγορίες κοινού, με μέσους όρους που ξεπερνούν ακόμα και το 20%, αλλά και με τις δύο παρουσιάστριές του. Τη Ράνια Τζίμα από Δευτέρα έως Πέμπτη και την Κατερίνα Παναγοπούλου από Παρασκευή έως Κυριακή. Βέβαια, στις επιδόσεις αυτές, έχει παίξει μεγάλο ρόλο και η (σφόδρα, σε ορισμένες περιπτώσεις) αντιπολιτευτική γραμμή του δελτίου απέναντι στην κυβέρνηση, σε διάφορα θέματα, αλλά και το πολύ δυνατό «lead in» που έχει, το «The Chase». Εσχάτως, πολλά από τα ρεπορτάζ του δελτίου «παίζουν» πολύ και στα social media, μετά και το λανσάρισμα του Mega News.
STAR
Αρκετές ομοιότητες με το Mega έχει η περίπτωση του Star. Σε ρόλο «προπονητή-παίκτη» είναι η Μάρα Ζαχαρέα, που είναι αφενός η παρουσιάστρια του κεντρικού δελτίου του καναλιού, Δευτέρα με Παρασκευή, και αφετέρου η διευθύντρια ειδήσεών του. Συμβάλλοντας σε μεγάλο βαθμό στην μετατροπή των ειδήσεων του Star από lifestyle -με άφθονο... «ρεπορτάζ Μυκόνου»- σε πιο συμβατικά ενημερωτικό. Το κανάλι της Κάτω Κηφισιάς κατάφερε ουκ ολίγες φορές να ανέβει στην κορυφή και στο σύνολο και στο «δυναμικό κοινό», όχι μόνο από Δευτέρα έως Παρασκευή αλλά και τα Σαββατοκύριακα, με τον Σπύρο Λάμπρου, με μέσους όρους ακόμα και πάνω από το 18%. Σε αντίθεση με το Mega, το Star έχει μια πιο ήπια γραμμή απέναντι στην κυβέρνηση, όμως έχει ένα εξίσου δυνατό «lead in», τον «Τροχό της Τύχης». Όλα αυτά σε ένα κανάλι που, διαχρονικά, δεν δίνει τόσο μεγάλη έμφαση στην ενημέρωση, όση στην ψυχαγωγία.
ALPHA
Πάμε και στο έτερο κανάλι της Κάτω Κηφισιάς, τον Alpha, με το κεντρικό του δελτίο ειδήσεων να είναι το μόνο από τα τρία που ξεχώρισαν το οποίο προβάλλεται στον ανταγωνισμό των «7». Διευθυντής ειδήσεων του τηλεοπτικού σταθμού είναι ο Γιώργος Σμυρνής, ο οποίος φαίνεται πως κατάφερε να τον διατηρήσει σε ανταγωνιστικά επίπεδα, στην πρώτη του κιόλας σεζόν στη θέση. Σε συνδυασμό με την μεγάλη εμπειρία του Αντώνη Σρόιτερ τις καθημερινές, και της Μαρίας Νικόλτσιου τα Σαββατοκύριακα. Πολλές φορές (αν όχι τις περισσότερες) ο Alpha ήταν ο πρώτος σε τηλεθέαση στον ανταγωνισμό των «7», ενώ αρκετές ήταν και οι φορές που βρέθηκε πρώτος ανάμεσα σε όλα τα βραδινά δελτία, με μέσους όρους άνω του 17%. Όπως και το ομόσταβλο Star, έτσι και ο Alpha έχει μια ήπια αντιμετώπιση προς την κυβέρνηση. Χωρίς, όμως, να λείπει η κριτική, όπως στην περίφημη πλέον συνέντευξη του Κυριάκου Μητσοτάκη στον Αντώνη Σρόιτερ μετά τις πρώτες διαδηλώσεις για τα Τέμπη. Και οι ειδήσεις του Alpha έχουν ισχυρό «lead in», το «Deal» που, παρά την αλλαγή παρουσιαστή, εξακολουθεί να είναι ένα από τα δημοφιλέστερα τηλεπαιχνίδια του ανταγωνισμού.
ΟΙ... ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ
Όσο για τους υπόλοιπους, ο ΑΝΤ1 και ο ΣΚΑΪ κινούνται συνήθως σε μέτριους μέσους όρους έχοντας αρκετά σκαμπανεβάσματα. Σε μια ημέρα, π.χ., μπορεί να βρεθούν στην πρώτη τριάδα ανταγωνιζόμενοι τον Mega, το Star και τον Alpha, ενώ σε μια άλλη μπορεί να πέσουν στην τελευταία θέση με μέσους όρους κάτω του 5%. Τέλος, το Open και η ΕΡΤ1 καταλαμβάνουν τις δύο τελευταίες θέσεις, τις περισσότερες φορές, σημειώνοντας συνεχώς μονοψήφιους μέσους όρους. Χωρίς, όμως, να λείπουν οι «εκλάμψεις» στην τηλεθέασή τους που τους φέρνουν πλασαρίσματα σε υψηλότερες θέσεις.