Διαβάζω τα ρεπορτάζ μετά την αθώωση του Γιώργου Λούκου.
24 Ιουνίου 2023
Της Ναταλί Χατζηαντωνίου
Αν κι εγώ δεν ήμουν στην Εφ.Συν. την εποχή εκείνη, μου κάνει ένα πράγμα εντύπωση απλά ως πολιτιστικό ρεπορτάζ: η αθώωση του Γιώργου Λούκου αφορά στις κακουργηματικές κατηγορίες περί «δόλου». Το γεγονός ότι εκείνη την εποχή χάθηκαν από τα ταμεία του Φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου 2,7 εκ. ευρώ δεν αναφέρεται στα τωρινά δημοσιεύματα, ούτε αφορούσε στην τωρινή εκδίκαση της υπόθεσης.
Ο Γιώργος Λούκος δεν πήρε αυτά τα χρήματα (και θα έβαζα κι εγώ το χέρι μου στη φωτιά γι αυτό, ούσα βέβαιη για την εντιμότητα του συγκεκριμένου). Όμως επί των ημερών του υπήρξε ένα κρατικό έλλειμμα της τάξεως των 2,7 εκ. ευρώ. Απ ό,τι θυμάμαι ως αναγνώστρια τότε, η Εφη Μαρίνου που δέχεται τα (εξ οικείων ανοίκεια) βέλη τώρα, δεν υποστήριξε ότι υπήρξε «δόλος» εκ μέρους του Γ.Λούκου. Απλά απέδειξε με έγγραφα και τεκμήρια που προέρχονταν από επίσημα έγγραφα της Επιθεώρησης Δημόσιας Διοίκησης ότι υπήρξε αυτό το έλλειμμα.
Οσοι λοιπόν τώρα επιτίθενται είτε στην Εφη Μαρίνου είτε στον Μπαλτά (ο οποίος κακώς-κάκιστα δεν τοποθετείται δημοσίως) τί μας λένε; Ότι όφειλε το τότε ΥΠΠΟ να έχει διαπιστώσει το έλλειμμα αλλά να μην μιλήσει καθόλου, να το κρύψει, να σιωπήσει και να παρανομήσει επειδή ο Λούκος είναι-πράγματι και συμφωνώ-ένα σημαντικό πρόσωπο υπεράνω υποψίας; Ότι όφειλε να αποδεχτεί το τότε ΥΠΠΟ το έλλειμμα και να σιωπήσει παρανομώντας; ‘Η ότι η Εφη Μαρίνου που είχε στη διάθεσή της τα στοιχεία περί του ελλείματος των 2,7 εκ ευρώ δεν έπρεπε να τα δημοσιοποιήσει γιατί η υπόθεση ενέπλεκε έναν άνθρωπο που ήταν –και αποδείχτηκε άλλωστε-έντιμος και πολύτιμος για το φεστιβάλ;
Τέλος τους συναδέλφους που γράφουν τα τωρινά δημοσιεύματα τους ρωτώ: που πήγαν τα 2,7 εκ, ευρώ έλλειμα έκτοτε από τα ταμεία του Φεστιβάλ; Και γιατί χτυπούν δημοσίως μία συνάδελφο (την Εφη Μαρίνου) που έκανε τη δουλειά της, έγραψε για την «τρύπα» που ακόμα δεν έχει λάβει απάντηση αλλά δεν μας εξηγούν τί θα έπρεπε να κάνει ένας δημοσιογράφος που διαπίστωσε κρατικό έλλειμμα; Να σιωπήσει; Να κρύψει τα στοιχεία επειδή αφορούν το Φεστιβάλ στις ημέρες διακυβέρνησης του πιο φωτισμένου και ταλαντούχου καλλιτεχνικού διευθυντή που πέρασε ποτέ-πράγματι;