Τηλεοπτική σειρά γίνεται (και) από την ΕΡΤ η «Μεγάλη χίμαιρα» του Μ. Καραγάτση

Τηλεοπτική σειρά γίνεται (και) από την ΕΡΤ η «Μεγάλη χίμαιρα» του Μ. Καραγάτση
Ακολουθήστε μας στο Google news

Πρόκειται να γίνει η μεγαλύτερη παραγωγή στην ιστορία της ελληνικής μυθοπλασίας, σύμφωνα με τα σχέδια των συντελεστών της.

27 Ιουνίου 2022

Στην τηλεόραση θα μεταφερθεί η ιστορία ενός εμβληματικού μυθιστορήματος της ελληνικής λογοτεχνίας. Στο τελευταίο ΔΣ της η ΕΡΤ ενέκρινε ομόφωνα την συμπαραγωγή, από πλευράς της, μιας σειράς η οποία θα βασίζεται στο βιβλίο του Μ. Καραγάτση «Η μεγάλη χίμαιρα», που αποκτά για πρώτη φορά τηλεοπτική «υπόσταση». Η νέα παραγωγή θα μεταδοθεί από την ΕΡΤ και το ERTflix, θα έχει διάρκεια 6 επεισοδίων και θα φέρει την υπογραφή του Ντένη Ηλιάδη στη σκηνοθεσία. Τα γυρίσματα της «Μεγάλης χίμαιρας» θα ξεκινήσουν την επόμενη χρονιά, ενώ η πρεμιέρα της προγραμματίζεται για τις αρχές του 2024.

Πρόκειται για ένα μεγαλεπίβολο project που θα κοστίσει περίπου 4,5 εκατομμύρια ευρώ, καθιστώντας το την μεγαλύτερη παραγωγή στην ιστορία της ελληνικής μυθοπλασίας. Σε αυτήν θα συμμετέχουν η ΕΡΤ, με 1,08 εκατομμύρια, η Foss Productions («Καλάβρυτα 1943», «Maestro», «Milky Way» κ.ά.), η Boo Productions («Κυνόδοντας», «Μήλα», «Daisy Jones & The Six» κ.ά.) και η BLONDE Productions («Tehran», «Greek Salad» κ.ά.). Η ιδέα «γεννήθηκε» πριν 4 χρόνια από τον Δημήτρη Τάρλοου και την οικογένεια Καραγάτση, ενώ οι συζητήσεις με την ΕΡΤ έγιναν υπό άκρα μυστικότητα.

Ιδού και η περίληψη της υπόθεσης της νέας σειράς, από τη δημόσια τηλεόραση:

Μεταφερόμαστε στις αρχές του 20ού αιώνα, μέσα από τα μάτια μιας πολλά υποσχόμενης νεαρής Γαλλίδας, της Μαρίνας, η οποία μαγεμένη από τον πολιτισμό των αρχαίων Ελλήνων, ερωτεύεται έναν πλοιοκτήτη, μετακομίζει στην Ελλάδα και βυθίζεται σε μία δίνη πάθους, χειραφέτησης και αυτοκαταστροφής.

Βρισκόμαστε στο 1931. Επιθυμώντας να ξεφύγει από την καταπίεση που της επέβαλε η γαλλική ανατροφή και το τραυματικό οικογενειακό παρελθόν της, η όμορφη Μαρίνα ερωτεύεται τον Γιάννη, έναν γοητευτικό καπετάνιο που γνωρίζει στο λιμάνι της Ρουέν. Τον ακολουθεί στη Σύρο, στην καρδιά του Αιγαίου, και εγκαθίσταται στο σπίτι της πεθεράς της.

Στη Σύρο, ακμάζουσα πρωτεύουσα των Κυκλάδων, λαχταρά να βρει την ελευθερία και έναν παράδεισο των αισθήσεων του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού -τον οποίον λατρεύει- , των μύθων και των θρύλων του. Ο σύζυγός της, από την άλλη, προσπαθεί να χτίσει μία ναυτιλιακή αυτοκρατορία δυτικών προτύπων, έχοντας δίπλα του τη σύζυγό του, η οποία στηρίζει το εγχείρημα του ψυχολογικά αλλά και οικονομικά.

Η Μαρίνα γοητεύεται από την απλότητα, την ομορφιά και τις παραδόσεις του νέου αυτού περιβάλλοντος. Απολαμβάνει τη σταθερότητα και τις απολαύσεις που της προσφέρει η ελληνική κουλτούρα και ο σύζυγος της, καθώς και τις γνώσεις του νεότερου αδερφού του Μηνά, ενός μορφωμένου φοιτητή στη Νομική Σχολή της Αθήνας, παραμένοντας «εξωτική» στα μάτια των υπόλοιπων ανθρώπων της κλειστής κοινότητας του νησιού. Αρχικά, βιώνει έναν πραγματικό μήνα του μέλιτος, ένα συναρπαστικό ταξίδι κατά το οποίο ανακαλύπτει τον εαυτό της και -φαινομενικά- αφήνει πίσω τους δαίμονές της.

Όταν η καταστροφή χτυπάει τις επιχειρήσεις του άντρα της, ο κόσμος της Μαρίνας κατρακυλάει σε μία δίνη έρωτα, πάθους και θανάτου. Με έναν χρεοκοπημένο σύζυγο, ο οποίος αναγκάζεται να επιστρέψει ξανά στη δουλειά του στα πλοία, και στο ασήκωτο βάρος μιας μικρής κόρης, η Μαρίνα σύντομα γίνεται απόκληρος της κοινωνίας της Σύρου. Οι Έλληνες θεοί και δαίμονες αποδεικνύονται ακόμα πιο αμείλικτοι για τον εύθραυστο ψυχισμό της, καθώς υποκύπτει στον πόθο της για τον νεαρό κουνιάδο της. Όσο ακόμα πασχίζει να βρει τον εαυτό της σε μια περίοδο που η ίδια είναι θύμα επικρίσεων, αυτό το θυελλώδες ερωτικό τρίγωνο θα οδηγήσει σε σοκαριστικές συνέπειες, αντάξιες των αγαπημένων της αρχαίων ελληνικών τραγωδιών.