Υπάρχει και συγκεκριμένη Κοινή Υπουργική Απόφαση.
16 Ιουνίου 2020Το κλείσιμο δρόμων για τον «μεγάλο περίπατο» της Αθήνας, που εξελίχθηκε στο μεγάλο... μποτιλιάρισμα, επιβλήθηκε με Κοινή Υπουργική Απόφαση που είχε δημοσιευτεί σε ΦΕΚ στις 21 Μαΐου ως μέτρο για τον περιορισμό του κορωνοιού!
Αντιγράφουμε την πρώτη πρόταση από την ΚΥΑ: «Για επιτακτικούς λόγους αντιμετώπισης σοβαρού κινδύνου δημόσιας υγείας που συνίστανται στη μείωση του κινδύνου διασποράς του κορωνοιού COVID 19, επιβάλλεται ως μέτρο πρόληψης και για το απολύτως αναγκαίο χρονικό διάστημα, ο προσωρινός περιορισμός της κυκλοφορίας οχημάτων στην περιοχή του Κέντρου της Αθήνας».
Όταν είχαμε δει την εν λόγω απόφαση που περιέγραφε αναλυτικά το σχέδιο Μπακογιάννη, είχαμε προβληματιστεί για το γεγονός ότι αυτό «πέρναγε» ως πράξη που σχετίζεται με τον ιό, επικαλούμενο και το σχετικό άρθρο του Συντάγματος που «επιτρέπει» την απαγόρευση κυκλοφορίας για λόγους δημόσιας υγείας. Και μετά από σχετικό ρεπορτάζ, είχαμε δημοσιεύσει εδώ στις 23/5 το «κόλπο» με το κλείσιμο του κέντρου, γράφοντας ότι σε περίπτωση προσφυγής κατοίκων ή φορέων που αντιτίθενται στο εν λόγω σχέδιο, το Συμβούλιο της Επικρατείας θα απέρριπτε κατά πάσα πιθανότητα το όποιο σχετικό αίτημα λόγω της επίκλησης της προστασίας της δημόσιας... υγείας!
Κι ενώ η κυβέρνηση στην σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων άφηνε ελεύθερο τον Δακτύλιο σε μία προσπάθεια να προτιμά ο κόσμος το αυτοκίνητό του από τα μέσα μεταφοράς για τον περιορισμό του ιού, τώρα το αφήγημα αλλάζει: σήμερα το πρωί ο καθηγητής που σχεδίασε το έργο είπε λίγο-πολύ ότι με την πεζοπορία και τα ποδήλατα θα επιτευχθεί ο στόχος για την προστασία από τον ιό (σ.σ. και θα πέφτουν όλοι κάτω σαν... «κοτόπουλα» αν πιάσει κανάς καύσωνας, λέμε εμείς).
Και να μην ξεχνάμε, βέβαια, τις δίκαιες διαμαρτυρίες ατόμων με αναπηρία, που ενώ κυβερνητικοί και άλλοι αξιωματούχοι δύνανται να κυκλοφορούν κανονικά με τα αυτοκίνητά τους, για εκείνους δεν υπήρξε καμία σχετική πρόβλεψη.