Σε μείζον θέμα τείνει να εξελιχθεί η υπόθεση με την τηλεφωνική γραμμή για τον κορονοιό, δηλαδή το 1135 του ΕΟΔΥ.
03 Μαΐου 2020Από τη μία, αποκαλύψεις ότι στις κλήσεις των πολιτών απαντούσαν αναρμόδια και ανειδίκευτα σε θέματα υγείας άτομα, υπάλληλοι της πολυεθνικής εταιρείας Teleperformance, που παρέχει υπηρεσίες τηλεφωνικού κέντρου και εξυπηρέτησης πελατών διαφόρων μεγάλων εταιρειών.
Από την άλλη, καταγεγραμμένες καταγγελίες για το 1135 σε «ανύποπτο χρόνο», δηλαδή πολύ πριν μάθουμε ποιοι απαντούσαν τα τηλέφωνα για τον κορονοιό, από συγγενείς που έχασαν αγαπημένα τους πρόσωπα αλλά και από ανθρώπους που νόσησαν μεν, γλίτωσαν δε, και που ταλαιπωρήθηκαν πολύ μέχρι να καταφέρουν να νοσηλευτούν.
Και όλα αυτά, όπως θα δείτε παρακάτω, εν αγνοία και... γιατρών, συμπεριλαμβανομένων και αυτών του... ΕΟΔΥ!
Αποκαλύψεις για το ρόλο της Teleperformance στο 1135 έχει κάνει το The Press Project που την 1η Απριλίου άρχισε να ξετυλίγει το... κουβάρι αυτής της σχέσης, το Documento που στις 7 Απριλίου έφερε στο φως την πρώτη καταγγελία που έβαλε ευθέως κατά του 1135 και του ΕΟΔΥ, από μία φαρμακοποιό που νόσησε ο γιος της, αλλά και πιο πρόσφατα δύο μεγάλα ρεπορτάζ της Εφημερίδας των Συντακτών, όπου μεταξύ άλλων πολλών μάθαμε ότι η Teleperformance στελέχωσε το 1135 με... «εθελοντές» υπαλλήλους της!
Ούτε εμείς, ούτε οι γιατροί ήξεραν...
Η κυβέρνηση, το υπουργείο Υγείας και ο ΕΟΔΥ είχαν κρατήσει «μυστική» την σχέση με την Teleperformance για σχεδόν ένα μήνα. Από τις καταγγελίες προκύπτει όμως, ότι αυτό ήταν πρόβλημα και για τους γιατρούς που δεν γνώριζαν ποιοι ήταν πίσω από τα τηλέφωνα, δίνοντας έτσι και αυτοί λάθος οδηγίες στους ασθενείς.
* Η φαρμακοποιός Κική Καρυδάκη αφού αφηγείται την περιπέτεια με το 1135, που δύο μέρες έλεγαν να μείνει σπίτι ο γιος της και να... πλένει τα χέρια του (ενώ ο άνθρωπος έπασχε και από άλλο νόσημα), τελικά αφού βρήκε λύση μέσω ιδιωτικού διαγνωστικού κέντρου, κάποια στιγμή δύο εβδομάδες αργότερα κατάφερε και μίλησε με γιατρό του ΕΟΔΥ ο οποίος επίσης δεν γνώριζε για τον τρόπο λειτουργίας του 1135 και της είπε ότι πρόκειται για εγκληματική ενέργεια που πρέπει να καταγγελθεί!
* Χαρακτηριστική η περίπτωση και της κ. Κορίνας Ζαρταμοπούλου η οποία περιέγραψε την περιπέτεια που είχε με το 1135 του ΕΟΔΥ στο δελτίο ειδήσεων του Star στις 24/3/2020, που αναφέρει μεταξύ άλλων ότι η συμπεριφορά του ΕΟΔΥ ήταν απαράδεκτη και ότι ένιωσε ότι μιλάει με επαγγελματίες όταν πήρε η ίδια την πρωτοβουλία να καλέσει στο ΕΚΑΒ, το οποίο και την μετέφερε στο νοσοκομείο. Χαρακτηριστικό το σημείο που λέει ότι «υποτίθεται ότι μιλούσα με γιατρό που δεν ήξερε το... Αττικό!».
Δείτε το σχετικό απόσπασμα εδώ:
Συνεισφέροντας, όμως, στο ρεπορτάζ των καλών συναδέλφων, εμείς θα θυμίσουμε, και τις εξής περιπτώσεις που ακούστηκαν καταγγελίες για το 1135 από συγγενείς ανθρώπων που απεβίωσαν πριν αποκαλυφθεί το καθεστώς λειτουργίας της τηλεφωνικής γραμμής του ΕΟΔΥ:
* Θάνατος 35χρονου στη Θεσσαλονίκη: Πριν μάθουμε για τη σχέση ΕΟΔΥ-Teleprformance, η πεθερά του καταγγέλλει ότι ενώ ο γαμπρός της ήταν άρρωστος από την Παρασκευή «την Κυριακή παίρνουν τηλέφωνο στον ΕΟΔΥ, και τους λένε πρέπει να καθίσετε σπίτι σας 3 μέρες και θα δούμε μετά». Δεν ξέρουν τι τούς γίνεται στον ΕΟΔΥ, πρέπει να είναι ανεύθυνοι ο άνθρωποι, γιατί δεν γίνεται να το λένε αυτό».
* Θάνατος 41χρονης στην Καστοριά: Αντιγράφουμε από την Εφ. Συν. 24/3... «όπως έγινε γνωστό, πριν από μερικές μέρες η 41χρονη είχε επικοινωνήσει με τον ΕΟΔΥ ανησυχώντας για την κατάσταση, αλλά πήρε τη σύσταση να παραμείνει σπίτι της απομονωμένη». Όταν παρουσίασε υψηλό πυρετό και έντονη δύσπνοια, η οικογένειά της ειδοποίησε το ΕΚΑΒ, ωστόσο η άτυχη γυναίκα κατέληξε πριν προλάβει να φθάσει στο νοσοκομείο της Καστοριάς.
* Θάνατος Χαράς Τζαναβάρα: η καλή δημοσιογράφος και συνάδελφος στην Ελευθεροτυπία, την Εφημερίδα των Συντακτών κ.α., απεβίωσε στο σπίτι της. Όταν έγινε γνωστή η είδηση του θανάτου της, ο βουλευτής Κρίτων Αρσένης έκανε στις 23/3/2020 δημόσια την καταγγελία των ανιψιών της που την φρόντιζαν ότι ενώ της συνεστήθη από τον ΕΔΟΕΑΠ να μεταβούν στο σπίτι της οι γιατροί sos, εκείνοι της είπαν ότι εντολές παίρνουν πια και οι ίδιοι από τον ΕΟΔΥ και ότι πρέπει να πάρει η ίδια τηλέφωνο εκεί. Και ότι κάλεσε και απάντηση στο αίτημά της δεν έλαβε. Ο ΕΔΟΕΑΠ από την πλευρά του αναφέρει σε ανακοίνωσή του ότι στις 21/3 το πρωί παθολόγος του οργανισμού της συνέστησε να πάει σε νοσοκομείο, λόγω επιμονής συμπτωμάτων και επειδή ανήκε στις ευπαθείς ομάδες, κατόπιν συνεννόησης με τον ΕΟΔΥ.
Ιδιαίτερα σε ότι αφορά τις υποθέσεις των θανάτων, θεωρούμε ότι χρήζουν περαιτέρω έρευνας από τη Δικαιοσύνη. Θα είχαν σωθεί, άραγε, αυτοί οι άνθρωποι αν μιλούσαν με έμπειρους επαγγελματίες όπως είναι αυτοί του ΕΚΑΒ και όχι με ανειδίκευτα άτομα που μία πολυεθνική τα έβαλε... εθελοντικά όπως λέει, να κάνουν τη δουλειά του ΕΟΔΥ; Οι χειρισμοί του ΕΟΔΥ και του 1135 τους απομάκρυναν από τη νοσοκομειακή φροντίδα;
Και τέλος, επειδή ο εκπρόσωπος του ΕΟΔΥ, ο Σ. Τσιόδρας, με αφορμή το θέμα με τις μάσκες και τα όσα είπε - ξείπε στο παρελθόν, έκανε λόγο για προσπάθεια να κλονιστεί η εμπιστοσύνη μεταξύ πολιτών και πολιτείας: ποια εμπιστοσύνη κ. καθηγητά, που τόσο καιρό μας κρύβατε το τι πραγματικά συμβαίνει με το 1135 και που αφήνατε να εννοηθεί ότι ο κόσμος μιλάει με ανθρώπους που "ξέρουν...