Αμετακίνητη η υπουργός Πολιτισμού απέναντι στους Δημιουργούς, περιγράφει τη γνωστή γραφειοκρατία...
03 Φεβρουαρίου 2020Της Ναταλί Χατζηαντωνίου
Διότι η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη που βεβαίωσε από το βήμα της Βουλής ότι παρέλαβε την έκθεση βιωσιμότητας (διαβάστε ΕΔΩ), απάντησε επίσης πως τα επόμενα (πολλά, πάρα πολλά βήματα) θα είναι «να ελεγχθεί αυτή η έκθεση βιωσιμότητας» από τον ΟΠΙ, μετά «το πρώτο στάδιο να βγει η απόφαση αδειοδότησης του υπουργού Πολιτισμού» στην συνέχεια να μεταφερθούν με Κοινή Υπουργική Απόφαση οι αρμοδιότητες από την Ειδική Υπηρεσία Έκτακτης Διαχείρισης ΕΥΕΔ στην ΕΔΕΜ και να «ρυθμιστούν τα θέματα αποτίμησης και αξίας» των περιουσιακών στοιχείων της ΕΥΕΔ ώστε να «καταβληθεί από τον φορέα το αναλογούν ποσό».
Με δυο λόγια; Η υπουργός ούτε υποχώρησε, ούτε δεσμεύτηκε και περιέγραψε και μία διαδικασία ανελαστικής και χρονοβόρας γραφειοκρατίας. Άλλωστε εξακολουθεί να ζητά το business plan (πλάνο επιχειρηματικότητας), το οποίο μάλιστα λανθασμένα (;) για δεύτερη φορά ανέφερε ότι θα χρηματοδοτηθεί από τον ΟΠΙ: Όμως, το ποσόν που θα δαπανηθεί προέρχεται από το νόμιμο 3% των εσόδων και εξόδων της ΕΥΕΔ που εκ του νόμου έχει δικαίωμα να χρησιμοποιεί το εποπτικό της συμβούλιο για ανάλογα θέματα και αποτελεί «ταμείο» που προέρχεται από τα δικαιώματα των δημιουργών και όχι από δημόσιο χρήμα.
Είχε προηγηθεί αντιπαράθεση απόψεων ανάμεσα στην υπουργό Πολιτισμού και τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και του ΚΚΕ, Πάνο Σκουρολιάκο και Ιωάννη Δελή αντίστοιχα, που κατέθεσαν σχετικές ερωτήσεις. Ο μεν Πάνος Σκουρολιάκος έκανε έναν σαφή υπαινιγμό στα παιχνίδια καθυστερήσεων της υπουργού εκφράζοντας την ευχή η έκθεση βιωσιμότητας που κατατέθηκε σήμερα «να μην αραχνιάσει στα γραφεία σας». Από την πλευρά του ΚΚΕ ο κ. Δελής τόνισε πως «το υπουργείο Πολιτισμού εξάντλησε όλη την αυστηρότητα και την ανελαστικότητά του απέναντι στους δημιουργούς» κι έτσι «δόθηκε πολύτιμος χρόνος για να ιδρυθεί μια ανεξάρτητη οντότητα, ένας ιδιώτης που θέλει να γίνει ΑΕΠΙ στην θέση της ΑΕΠΙ» γιατί «μυρίστηκαν ψητό δηλαδή». Τόνισε επίσης πως το κόμμα του θεωρεί «προσχηματικό το ενδιαφέρον της κυβέρνησης για τους δημιουργούς όταν τα έργα σας αποδεικνύουν ότι για άλλων τα συμφέροντα εργάζεστε».