Κρίσιμη ημέρα η Τετάρτη 12/9 μια και συζητείται στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο η Ευρωπαϊκή Οδηγία για τα Πνευματικά Δικαιώματα.
10 Σεπτεμβρίου 2018Αφορά τόσο τον χώρο της μουσικής (συνθέτες, στιχουργούς, τραγουδιστές κ.ά.) όσο και εκείνον της δημοσιογραφίας και γενικότερα του περιεχομένου που δημοσιεύεται στον Τύπο. Με δυο λόγια, είναι αναγκαίο και δίκαιο οι κολοσσοί του Internet, όπως οι Google, Facebook, Apple και Amazon, να πληρώνουν για το ενημερωτικό περιεχόμενο που διακινούν αλλά και το YouTube να πληρώνει με τη σειρά του για τα βίντεο καλλιτεχνών που ανεβάζει στην πλατφόρμα του.
Η βιομηχανία της μουσικής δεν ζητά φυσικά να απαγορευτούν τα βίντεο από συναυλίες που ανεβάζουν οι φαν στο YouTube αλλά θέλει, σωστά, το YouTube να αποδίδει τα νόμιμα πνευματικά δικαιώματα. Δεν μπορεί η πλατφόρμα αυτή να βγάζει απίστευτα κέρδη από τις διαφημίσεις που παίζονται στα συγκεκριμένα βίντεο και οι καλλιτέχνες να αποτελούν τους μεγάλους χαμένους.
Στη συγκεκριμένη οδηγία λοιπόν υπάρχει το άρθρο 13 που επιδιώκει να εξισορροπήσει τους όρους ανταγωνισμού εξασφαλίζοντας ότι το YouTube αλλά και άλλοι δεν θα έχουν τη δυνατότητα πλέον να αποφεύγουν τις ευθύνες τους και θα πρέπει να λαμβάνουν άδεια για τη μουσική. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο χιλιάδες δημιουργοί ζήτησαν από τους βουλευτές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου να στηρίξουν τη νομοθεσία και περισσότεροι από 150 καλλιτέχνες έχουν ήδη ανεβάσει βίντεο ζητώντας από τους ευρωβουλευτές να ψηφίσουν υπέρ του άρθρου 13.
Σε αντίστοιχο μήκος κύματος και οι διευθυντές των περισσότερων ευρωπαϊκών πρακτορείων ειδήσεων, ζητούν από τους ευρωβουλευτές να προστατεύσουν το έργο των δημοσιογράφων. Σημειώνουν πως πέρυσι η Google και το Facebook συγκέντρωσαν το 80% των παγκόσμιων διαφημιστικών εσόδων στο Internet. «Γιατί οι πλατφόρμες να επωφελούνται σχεδόν από το σύνολο των διαφημιστικών εισπράξεων που συνδέονται με τη χρησιμοποίηση άρθρων, την παραγωγή των οποίων δεν έχουν χρηματοδοτήσει;» ρωτούν.