Δημοσιεύτηκε η έρευνα της «διαΝΕΟσις» για την αξιοπιστία των ΜΜΕ στην Ελλάδα και είναι απογοητευτική (για τα ίδια τα... ΜΜΕ).
15 Ιουνίου 2018Δυστυχώς, μόνο το 26% απαντά ότι «εμπιστεύονται τις ειδήσεις τις περισσότερες φορές». Δεν εμπιστεύονται ούτε καν τις ειδήσεις που επιλέγουν οι ίδιοι. Στην έκθεση του 2018 (ΕΔΩ) εξετάζουν την εμπιστοσύνη του κοινού σε 15 από τα πιο δημοφιλή παραδοσιακά και ψηφιακά μέσα ενημέρωσης.
Υπάρχει πάντως διαφορά στην εμπιστοσύνη σε κάθε μέσο με βάση τον πολιτικό προσανατολισμό των ερωτώμενων. Οι μεγαλύτερες διαφορές παρατηρήθηκαν για τον ΣΚΑΙ (6,09 για αυτούς που αυτοπροσδιορίζονται ως δεξιοί και 3,95 για αυτούς που αυτοπροσδιορίζονται ως αριστεροί) και για την ΕΡΤ (5,91 για τους αριστερούς και 3,91 για τους δεξιούς).
Το χειρότερο όλων πάντως είναι που το 60% των Ελλήνων χρηστών του διαδικτύου χρησιμοποιούν το Facebook για να διαβάσουν, να δουν ή να συζητήσουν για ειδήσεις. Επίσης βασιλεύει το τζάμπα, μόνο το 6% των Ελλήνων έχουν πληρώσει για ειδήσεις στο διαδίκτυο τον τελευταίο χρόνο, το μικρότερο ποσοστό από όλες τις χώρες του δείγματος.
Το συμπέρασμα της «διαΝΕΟσις: το ελληνικό ψηφιακό τοπίο της ενημέρωσης χαρακτηρίζεται από πολύ χαμηλή εμπιστοσύνη στα ΜΜΕ, υψηλή διάδοση των social media για ανάγνωση ειδήσεων και κουλτούρα της δωρεάν ειδησεογραφίας.